Prof. Dr. Wibke Heidig

Studienkurs

Betriebswirtschaft

Bereich

Fakultät Business Science and Management

Campus

Sigmaringen,
Anton-Günther-Straße 51,
72488 Sigmaringen

Büro

106, 606B

  • Marketing
  • Markenführung
  • Konsumentenverhalten

Peer-reviewed Journals

Heidig, Wibke; Dobbelstein, Thomas; Mason, Roger; Jooste, Wayne (2018): Preference for a career in retailing: a question of personality. International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, Vol. 28, Issue 4, pp. 436-453


Heidig, Wibke; Wentzel, Daniel; Tomczak, Torsten; Wiecek, Annika; Faltl, Martin (2017): “Supersize me!” The effects of cognitive effort and goal frame on the persuasiveness of upsell offers. Journal of Service Management, Vol. 28 Issue: 3, pp. 541-562.


Heidig, Wibke; Dobbelstein, Thomas; Mason, Roger; Jooste, Wayne (2017): First choice or fallback option? The attractiveness of South Africa’s retail industry for Gen Y members. Problems and Perspectives in Management, Vol. 15 Issue 2, pp. 110-123.


Heidig, Wibke; von Walter, Benjamin; Tomczak, Torsten (2013): Mehr als ein Spiel: Interne Markenführung durch Markenspiele. Die Unternehmung, 67(3), pp. 271-288.
 

Conference Proceedings (peer-reviewed)

Dobbelstein, Thomas; Heidig, Wibke. (2015): Motivation to visit a city - A retail perspective, in: S. & Timmermanns, H (Eds.): Recent Advances in Retailing and Service Science, EIRASS Conference Proceedings, 2015, p. 18.


Heidig, Wibke; Wentzel, Daniel; Tomczak, Torsten (2014): “Wanna Supersize That?”
Consumers’ Choice of Superior Options, Competitive Paper, in: June Cotte and Stacy Wood (ed.): Advances in Consumer Research, Baltimore MD, Vol. 42, p. 51.


Heidig, Wibke ; Wentzel, Daniel ; Tomczak, Torsten (2013): Upselling or Upsetting?
Determinants of a Successful Upsell Option. In: EURO Informs 2013: All Roads Lead To Or. Hanover MD: Informs, 2013. - 26th EURO-Informs Joint International Meeting 2013. - Rom.


Heidig, Wibke ; Wentzel, Daniel ; Tomczak, Torsten (2012): Upselling or Upsetting?
The Interactive Effect of Cognitive Effort and Message Frame on Customer’s Willingness to Accept an Upsell Offer. In: 41st EMAC Conference, Conference Proceedings: The European Marketing Academy, 2012. - EMAC Conference. – Lissabon, Portugal.


von Walter, Benjamin ; Heidig, Wibke ; Hansen, Laura ; Tomczak, Torsten (2012): Internal Branding Through Brand Games: Evidence From A Field Experiment. In: American Marketing Association Winter Educators' Conference, 2012. - AMA. - St. Petersburg, USA.


Heidig, Wibke; Wentzel, Daniel; Tomczak, Torsten (2011): Upselling or Upsetting? Determinants of a Successful Upsell Option. In: American Marketing Association Summer Educators' Conference, 2011. - AMA. - San Francisco, USA.


Books & Book Chapters

Tomczak, Torsten; Heidig, Wibke (2015): The Information Display Board: A Milestone in Process Tracing, in: Shets, Jagdisch N.: Legends in Consumer Behavior: Jacob Jacoby, Brand 8: Methods and Measurement, SAGE Publications, pp. 230-240.


Heidig, Wibke; Budzanowski, Antje; Jobin, Maria (2015): Eine Marke in Bewegung. In: Esch, Franz-Rudolph; Tomczak, Torsten; Kernstock, Joachim; Langner, Tobias; Redler, Jörn (Hrsg.): Corporate Brand Management: Marken als Anker strategischer Führung von Unternehmen, 3. Edition. Wiesbaden: Springer Gabler, pp. 549-564.


Tomczak, Torsten; Heidig, Wibke (Hrsg.) (2014): Revenue Management aus der Kundenperspektive: Grundlagen, Problemfelder und Lösungsstrategien. Wiesbaden: Springer Gabler, 2014.


Heidig, Wibke; Tomczak, Torsten (2014): Revenue Management aus Kundensicht. In Tomczak, Torsten; Heidig, Wibke (Hrsg.): Revenue Management aus der Kundenperspektive: Grundlagen, Problemfelder und Lösungsstrategien. Wiesbaden: Springer Gabler, pp. 1-18.


Wirtz, Jochen; Heidig, Wibke (2014): Wahrgenommene Preisfairness und Ansätze zur Konfliktlösung im Revenue Management. In Tomczak, Torsten; Heidig, Wibke (Hrsg.): Revenue Management aus der Kundenperspektive: Grundlagen, Problemfelder und Lösungsstrategien. Wiesbaden: Springer Gabler, pp. 83-104.


Heidig, Wibke (2012): Upselling or Upsetting? Studies on the Behavioral Consequences of Upsell Offers in Service Encounters. Schesslitz: Rosch Buch.


Tomczak, Torsten; Heidig, Wibke (2012): Upselling. In: GfM Forschungsreihe (2012), Nr. 2, pp. 1-12.


von Walter, Benjamin ; Henkel, Sven ; Heidig, Wibke (2009): Mitarbeiterassoziationen als Treiber der Arbeitgeberattraktivität. In: Tomczak, Torsten; Esch, Franz Rudolf; Kernstock, Joachim; Herrmann, Andreas (Hrsg.): Behavioral Branding - Wie Mitarbeiterverhalten die Marke stärkt, 2. Edition. Wiesbaden : Gabler, pp. 295-315.


Case Studies

Heidig, Wibke; Tomczak, Torsten; Jobin, Maria (2013): ABB - A Brand in Movement: Branding Challenges of a Global Business-to-Business Company: Universität St.Gallen, (available for download at www.thecasecentre.org, Ref.- no. 513-095-1).


Tomczak, Torsten; Henkel, Sven; Heidig, Wibke; Molner, Sven (2010): Sponsoring Success - Studienergebnisse. St.Gallen : Universität St.Gallen.


Henkel, Sven; Heidig, Wibke; von Walter, Benjamin (2009): Hublot : Markencomeback in der Uhrenindustrie. St. Gallen : Universität St. Gallen.

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